back in town! hrrmm menade back in village


hej hopp!
glömde säga att jag skulle på teater på Fredriksdal nu på kvällen med min systeryster, farbror och hans fru. Sjukt roligt de pjäserna är, varenda år.
Detta året var det en väldigt rolig pjäs, satt & skratt-dog hela tiden. men sånt är väl helt okej! :D
Evy Rydberg, som bor i samma lilla by som jag! spelade en utav huvudpersonerna, och den andra huvudrollen spelades utan; JOHAN ULVESSON! woho, så rolig han är (Y) min idol och allt, not. men cool är han. Pjäsen heter Gröna Hissen! och utspelar sig i helsingborg, VÄRLDENS BÄSTA STAD, i mitten på 40-talet.
 och allt detta har jag kommit på alldeles på egen hand! Hrrrmmm ... verkligen 8> ;

" Pjäsen "Gröna hissen" utspelar sig i 40-talets Hälsingborg. Den handlar om två par som ska äta middag, men där kvinnan i det ena paret och mannen i det andra plötsligt får förhinder – kvinnan väljer att hellre gå med en annan man på teatern och mannen ska ut och flörta på stan. Fastän han säger att han ska på konferansmöte. De dumpade, som spelas av Eva Rydberg och Johan Ulveson, bestämmer sig för att ge igen genom att låta sina respektive komma på dem i en "komprometterande ställning".

— Det är bara det att det drar ut på tiden så för att hålla oss vakna börjar vi blanda drinken "Gröna hissen". Vi blir fruktansvärt berusade. Det är väldigt oskyldigt kul. Publiken har så roligt. Är det en pjäs man skrattar till så är det den.

Sin egen roll beskriver hon som en riktig mes, som en hemmafru som är tråkig och trogen mot sin man."

Shit höll på att dö. det var verkligen massor med roligt ;>

imorgon börjar läsningen för konfirmationen på andreasgården som jag sa innan. 9 ska vi vara där, och jag kommer vara helt död >.< menmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras kanske inte)

Bloggisch namn? om du har nåt ;o

Skriv nåt kul, eller skriv inget alls 8>

Trackback
RSS 2.0